torsdag 18 augusti 2011

Reload

Tror att det är dags att boota om. Bloggen, jag har saknat dig. Men det senaste året har varit galet. För mycket av allt. I våras, någon vecka efter mitt sista inlägg, nådde jag nån sorts kulmen. Jag var så stressad att jag helt enkelt gick sönder. Sex veckors semester senare hade jag nått insikt, och först var den inte skön. Insikten om att jag inte hinner allt även om jag försöker. Att jag genom att försöka få ihop livspusslet bara gör mig själv illa. När jag tänker tillbaks på förra året är det som jag ju mer jag gjorde, desto mindre fick jag gjort. Som att jag stod stilla mitt i en tornado. Nä, nu måste jag lära mig prioritera på riktigt!

Jag hade först tänkt prioritera bort bloggen. Men jag kanske ska försöka ge bloggen en chans ändå. Bloggen blir ju som en sorts dagbok, jag ser att jag åstadkommer saker. Tiden går så fort, dagarna passerar så snabbt, men jag vill ändå kunna se tillbaks och förstå att jag har tänkt, gjort, levt.

Vi hörs åter!

3 kommentarer:

Arsouille Team sa...

Jag är glad att du tar dig tiden att blogga. Själv gör jag det sedan 2008, och det är faktiskt roligt att gâ tillbaka och kolla vad man faktiskt har gjort (även fast allt inte kommer med i bloggen). Ta tiden att njut av de smâ sakerna i livet, det tar inte tid. Det vore synd om du gick in i väggen pga av de krav du ställer pâ dig själv. Kram.

Unknown sa...

Det är jag som är Arsouille Team (Min man)....

Dina sa...

Jo det är verkligen viktigt att ta sig tiden att njuta. Jag brukar försöka tänka: stora penseldrag när det gäller plikterna, fina detaljer när det gäller njutning. Men det är svårt! Jag är ibland slav under min egen präktighet, men försöker kämpa för att slå mig fri! Visst är det kul att blogga, att se tillbaks på allt man åstadkom! Kram!