söndag 28 augusti 2011

Bullbak

Jag tycker om att baka, men jag bakar mest när jag har en stund över och jag får ett infall, vilket innebär att jag sällan har så lång tid på mig, det måste gå fort och då blir det en kladdkaka, eller en kardemummakaka...

Men ibland får jag kanelbullslängtan. Och då är det bara att följa känslan. Idag hände det.

Skjuts in i ugnen...


...och upp på gallret...riktiga blekfisar blev det, men riddarbageriet vill ha det så!


Ivriga barnhänder grabbar efter bulle! Betyg: (Citat, äldre mellanpojken:) Oändligt utav oändligt gott! Jo, jag håller med. Riddarbageriet har koll.

4 kommentarer:

Linkan sa...

Å vad det ser gott ut. Får ta och baka själv någon dag :D

Maria sa...

å finns receptet i riddarbageriets söta? har bara brödboken själv.

Frk M sa...

Åhh, jag måste också baka bullar någon dag när jag lokaliserat kaveln!
Kul att du är tillbaka i bloggen förresten!

En häxa på Vift sa...

Vill också göra bullar men med bara ett grillgaller till ugnen och pyttekök som de har här i landet så tappar man som inspirationen innan man ens börjat. *S*