söndag 21 augusti 2011

Torrsim


Jag fick faktiskt gå och vila min getingstuckna fot. Hela förmiddagen låg jag och kved, och hade förbaskat ont. Men det fina vädret lockade så mycket, så på eftermiddagen gick vi hela gänget på promenad. Själva målet var att "torrsimma" As nya skolväg. För imorgon är det dags...sjätte klassare blir hon! Och går därmed över till stora skolan där hon nu ska tillbringa de kommande fyra åren. Om man tolkar hennes humörsvängningar sista tiden så är hon nog lite nervös trots allt, men mest mysigt pirrig tror jag att hon är, för hon är översvallande lycklig när hon pratar om hur spännande det ska bli!


Och så passade barnen på att leka lite på skolgården i solskenet. Vi var inte ensamma om att träna in nya skolvägen, det kom en del andra som liksom vi spanade in skolan innan det imorgon är dags för skarpt läge.

En glass i observatorielunden passade vi på att njuta av på vägen hem. Man vet inte hur många chanser vi har kvar innan hösten kopplar sitt grepp om staden och glass i parken blir blott ett sommarminne...

Jag hade ju förresten inte med min kamera, och fotade med mobilen. Hipstamatic, jag vet inte vad jag tycker om den appen egentligen. Det blir ju rätt kul bilder, men jag är inte riktigt vän med alla olika filmer, objektiv och effekter som blir.

1 kommentar:

Unknown sa...

Stora dagen idag alltsâ. Jag hoppas att det gâr bra:)