torsdag 25 augusti 2011

Nån sorts torsdag

Jag tror att jag håller på att bli förkyld. Det slår aldrig fel. När vi har haft en arbetstopp på jobbet så blir alla sjuka. Det verkar som att det är min tur. Men jag låtsas som ingenting och hoppas att det bara är inbillning, för imorgon ska A ha sleep over kalas och i allra största allmänhet passar det ändå inte alls att vara sjuk. Men jag tror att min kropp är rätt så härdad av 11 års dagisbaciller, så det ska nog gå bra.

Lille J, så fint han skriver. Och ser ni vad det är han älskar? Havregryn! Sötnosen! Han har alltid varit en matskeptiker, men se havregryn har han alltid ätit med god aptit. I brist på välling (som han nog ändå inte hade ätit) så åt han havregrynsgröt varje morgon under tiden vi bodde i Malaysia. Och gör så fortsättningsvis.

Och den lille figuren med något bister uppsyn i hans teckning är han själv. "Men jag är inte arg, jag är bara så koncentrerad, för jag kör ju bil". Ja, såklart!


Och lilla E har gått och räknat upp namnen på alla As kompisar som kommer imorgon, hon längtar till kalaset minst lika mycket som A, om inte mer. Då blir det busa av! De stora tjejerna tar ju så väl hand om henne. Lycka är att ha en storasyster som är så bra så att det blir ens idol. Och lycka är när ens idol busar med en när man ska sova! Och pussar sen ömt godnatt.

Inga kommentarer: