fredag 26 augusti 2011

Tjejparty

Alla kläder och väskor i en hög och skor huller om buller. Jodå. Så går det till på tjejkalas! A har 7 kompisar här och de har haft frågesport, fniss, tipsrunda, fniss och har nu någon sorts improvisationslek med mat (och fniss)...allt har A och kompisen fixat själv, jag har lovat hjälpa till med maten, och tårtor har den andra mamman fixat med.

Pyjamasparty blir det senare, och om jag får gissa kommer jag få somna till ljudet av upprymt tjejfniss och tassande fotsteg när de hör ett ljud från hallen och ska dit allihop med stekpannorna i högsta hugg! :)

Tjejgänget i As klass är en samling så fina och rara tjejer, och många är de gånger jag har tänkt på det med värme i hjärtat, hur bra A har det i sin skolklass. Vi har ju flyttat så många gånger och A har fått börja om med kompisar och jag hade inte riktigt tid att oroa mig när vi flyttade hem från Malaysia, det var så mycket annat. Men i efterhand har jag känt det som en stor lättnad. Tänk, vad bra det blev! Vilken tur att jag inte oroade mig, det hade ju faktiskt ha varit helt onödigt!

Inga kommentarer: