söndag 24 oktober 2010

Söndag och regn

Det har nog regnat hela långa dagen idag. Ganska stora droppar. Jag tänkte på det häromdagen, att det aldrig duggregnar i Stockholm. Duggregnar så som det gör i Skåne. Det finns duggregn som är som ett tätt, tätt, smått, smått regn, och vätan på kläderna tränger sig sakta, sakta inåt. Glasögonen immar igen av de yttiga pyttiga dropparna. Sen finns det duggregn som inte riktigt känns som regn, snarast som en tjock och tät filt av fukt som omsluter en från alla håll.

Sånt är det inte idag. Det är bara vanliga droppar, som kommer och kommer och kommer, molnen hänger tunga över staden och sprider söndagskänsla.

Äldsta har haft konsert idag med sin kör, jag var där och lyssnade första omgången, sen skulle de ha en till, nu är mannen där. Lilla minsting sover, tvåan är på karate och trean kollar på Pocoyo och är nöjd. Jag städar i hallen, rensar undan höstkläder och bereder plats åt alla tjockkläder. Snart ska jag ge mig på vantar och mössor, och ytterligare senare ska jag ta mig an min egen garderob. Det behövs verkligen en utrensning, jag har ett berg kläder på strykbrädet som bara aldrig kommer in i garderoben. Den är ju full. Men varför tar jag så sällan kläder ifrån den? Nä, en utresning behövs! Ner med sommarkläder i källaren, ut med det som aldrig används och in med resten!

Inga kommentarer: