tisdag 5 oktober 2010

Kanelbullens dag 4 oktober

Jag tycker att det är roligt att baka, och om man kan säga att matlagning inte är min starkaste sida så ligger jag betydligt bättre till på bakfronten. Normalt sett så bakar jag dock kanelbullar endast en gång per år, och det är till kanelbullens dag den 4 oktober. Och det var ju igår! Men jag anade i söndags att jag skulle ha mycket att göra på jobbet igår, och svårt att komma hem i någon vettig tid för att baka bullar, så jag bakade i söndags i stället. Jag fick fin hjälp av barn ett och tre, tvåan var på karate och fyran sov.

Och på kvällen mumsade vi bullar och drack mjölk. Och jo, hembakade kanelbullar är godast!

Åttaåringen var ju förresten så söt i söndags. Jag hämtade honom på karaten och då vara han törstig. Så jag sade att eftersom vi ändå skulle förbi affären och köpa mjölk, så kunde han få välja en dricka. "Vad som helst?"" Ja, vad som helst." Och så frågade han vad vi skulle ha till middag, och jag svarade kyckligklubba och ris.

Han valde en coca cola. Och på vägen hem sippade han och såg nöjd ut, och sade:
"Vilken lyxig dag! Så mycket lyx! Först karate, och det är lyx. Och sen coca cola, och det är lyx. Och sen kycklingklubba, och det är lyx. Och sen kanelbulle. Och det är VERKLIGEN lyx!"

Sööööt!

Inga kommentarer: