torsdag 26 augusti 2010

Välkommen!

En ny blogg, så kul! Förra bloggen var en dagboksblogg med bilder, och det fyllde sin funktion vid den tidpunkten i mitt liv - jag befann mig i ett underbart land i Sydostasien under två år som medföljande till käre maken, och som ett sätt att hålla nära och kära i Sverige uppdaterade om familjens väl och ve, så fotade jag och skrev om vår vardag. Och så fotade jag miljöer och skrev om landet och våra resor i regionen.

Vardagen i Stockholm är inte fullt så varierad och inte alls särskilt exotisk, så bloggen förlorade lite grand sin funktion. Dessutom kände jag ett behov av att låsa bloggen för det blev för privat, men en låst blogg har sina begränsningar. Jag har funderat länge och väl och känt mig så velig, jag tappade lusten och visste inte hur jag skulle komma vidare riktigt.

Jag lät bloggen ligga i träda, tills jag slutligen kom jag fram till att det inte fanns några möjligheter att ta min blogg till nya höjder. Men mitt aldrig sinande behov av att skriva dog inte ut. Tvärtom verkar det som att jag har mer funderingar än någonsin. Som måste ut! Och här är platsen!

Och nej, jag tänker inte låsa bloggen, men kommer därmed att vara mer restriktiv när det gäller eventuella foton, samt att jag är försiktig med namn och privat information. Man vet aldrig vem som läser...

Välkommen, ni som har hittat hit!

6 kommentarer:

Unknown sa...

Tadaaaaa! Jag blev först!! Kul att du har hittat ett nytt sätt att blogga. Det ska bli spännande att följa.

Dina sa...

Självklart att ett UFO blev först!! :) Ja vi får väl se hur det går! Sverige är ju så spännande, inte minst för att det finns så mycket att störa sig på eller hur haha ;)

Svensk chekchouka sa...

vad kul!! fast jag tycker stockholmsvardag lâter skitexotiskt!! Israeliska kramar

Dina sa...

Tack för kramar från Israel! :) Vi får väl se hur jag lyckas vinkla min vardag, kanske jag kan få till en liten exotisk touch på det hela?!

Frk M sa...

Åhh så kul! Jag ser fram emot att följa dig och dina tankar!
Kram!

malin2 sa...

Tack! Nu hittade jag också hit!