måndag 30 augusti 2010

Finaste 11-åringen!


Underbara, älskade unge. Idag för elva år sedan, så föddes en dotter, och en mamma, och en pappa. Eoner av tid har förflutit sedan den varma augustimorgonen då vår dotter kom till oss, vår flicka från Wonderland. Det finns ingen annan plats hon skulle kunna komma ifrån!

Idag var hon förväntansfull. Och vaken sedan tidigt, tidigt. Jag tror att hennes dag blev precis så bra som hon hade väntat sig. Lilla E fick hjälpa till att öppna presenter, jag tänkte att vad stor A har blivit, och vad fint hon iklär sig rollen som storasyster. Och hon fick böcker från storbarnshyllan. Och jag tänkte igen att vad stor hon har blivit. Ja, oj, 11 år. Då är man ganska stor.

Älskade, fina, rara! Grattis!

5 kommentarer:

malin2 sa...

Ja, grattis!!!!

Unknown sa...

Jösses ja, GRATTIS!!!

Dina sa...

malin 2 och Dossis - tack tack, hälsar dottern!!

Anonym sa...

Bra bok. :-)
Har själv just läst ut New moon

EON Mina tre barn sa...

Ja.. tänk att våra "små" tjejer blivit så stora. Fast det känns nog mest med det äldsta barnet, tänker på min äldsta som nu börjat högstadiet. Det känns stort! Olivia är fortfarande en lillasyster :-) Hoppas att Alice hade en bra 11-årsdag. Och tack för att jag fick meddelande om att du flyttat din blogg.
Jeanette m Olivia från sommarbarn 99.