söndag 29 augusti 2010

05.34

I arla morgontimme blev jag väckt av en liten vällingsugen E. Suck, stön, min tur idag att gå upp, och man kan ju fundera på varför hon valde just min morgon att vakna extra tidigt...


Och vad som är otroligt retligt är att vi normalt sett är så ambitiösa när vi gör kaffe att vi maler bönorna...vilket är omöjligt att göra 05.34 eftersom kaffekvarnen låter mer eller mindre som en jetmotor.

Till 07 fick jag vänta, sen kunde jag inte hålla mig. Och fick sen trevligt sällskap av Hattifnattarna och mitt kaffe....


...tills resten av barnaskaran kom på benen, åt sin frukost och satte sig att rita. Minuterna därefter hade lilla E inte bara dekorerat pappret utan även sig själv. Och J klättrade i soffan med en tuschpenna i högsta hugg.

Ordningen är nu återställd och jag är inne på min tredje kopp kaffe.

3 kommentarer:

heffamamman sa...

Vi har aldrig blivit väckta så tidigt. Inte en enda morgon under 22 år trots fyra barn. För alla går under kategorin morgontrötta nattugglor. :) Jag drack annars dagens morgonkaffe ur en exakt likadan mugg! Fast det var inte hemmalet. Men vi har faktiskt pratat om att vi borde köpa en kaffekvarn.

Vad E har blivit stooor! Och fått mycket hår! :) Vilken fin barnaskara ni har.

Dina sa...

Å, lyllos er att ha morgontrötta barn, för det är hemskt! Och då är ändå Ellsan inte värst, V var ännu värre, han vaknade gärna 5 i den åldern. Tack o lov verkar det gå över runt tre års ålder, J sover numer oftast till 7, gärna 7.30. Lyx! Muminmuggarna är bäst för morgonkaffet! Jag väljer efter humör! Måste köpa lite nya nu tror jag! Vill ha den lila med Hemulen!

Anonym sa...

En av våra 4 åringar envisas med att kliva upp å kissa vid 5.30 - 6 och ibland göra det andra också.
Han lägger sig igen men det kan va svårt att somna om.