onsdag 26 januari 2011

Fem år, livets vår!

Tänk att vår lille, lille, lille gulle lillebror fyllde fem år igår! Älskade barn! Fem år, denna underbara ålder, när barnen både är små och stora på en och samma gång, så förnuftiga och kloka, men lever fortfarande i sagans värld.


Ett litet berg av presenter fick han, och den snälla mamman hade tillsett att de var inslagna i "riktigt" omslagspapper och inte det överblivna julpappret! ;) De flesta av presenterna innehöll LEGO. Att ha enkelspåriga barn underlättar verkligen när man ska köpa presenter...Sen är det ju i och för sig bra att han har snöat in på något som faktiskt är både kul och känns bra!


4 kommentarer:

heffamamman sa...

Finaste femåringen! Och vilka massa fina paket sen. Jag blir också sugen på att fylla år när jag ser dem. :) Vår snart nioåring lever med näsan i nya legokatalogen halva dagarna just nu. Och drömmer om nytt lego fast han redan har skåpen fyllda med sånt. Men det finns faktiskt mycket nytt och fint lego nu, för precis alla åldrar. :) Lego håller ju i en evighet dessutom.

LillaMy sa...

Ja men visst ÄR det en underbar ålder! Jag vill frysa ner Tidde till konstant 5 år resten av livet. Kan inte ens tänka tanken på att hon ska bli stor tonåring. :)

Dina sa...

heffamamman: Ja, här dröms det ständigt om mer lego, mer och mer och mer, och ibland om jag hittar små billiga lådor köper jag några och har i ett skåp att ta fram nån tråkig eftermiddag. Det muntrar ALLTID upp den suraste unge! ;)

LillaMy: ja, så underbart så att det inte är riktigt klokt! Finaste femåringarna!!

Maria sa...

men så stor han har blivit! Och väldigt lik sin far tycker jag.
och du, fortsätt för all del blogga, jag gillar att läsa :)