lördag 29 januari 2011

Stora skolan


Idag var jag med elvan och besökte hennes presumtiva nya skola från och med nästa läsår. Det är ju dags att göra skolval nu, eftersom den skola hon går nu på är en F-5 skola, och upp i sjätte klass ska hon ju till hösten! Det är ett stort år. Hon fyller 12, och övergår från lilla skolan till den stora, och det sista året innan det stora högstadiet och tonåren. Oj, jag blir lite tårögd när jag läser. Min lilla tös, så stor!


Skåp från de inte än, det får de först i sjunde klass, i ett år till har de sitt klassrum med bänk. Men de delar byggnad med högstadieklasserna. När vi gick genom korridoren stod det ett gäng fjortisar och hängde vid sina skåp, och elvan kände sig ganska liten och tryckte sig lite närmare mig när vi gick förbi de stora barnen. Hon tycker att högstadieeleverna är lite skräckinjagande. Så som man själv tyckte. Fy fasen att passera genom högstadiekorridoren när man var en liten sjätteklassare!!

Den 15 februari ska skolvalet vara gjort, och i detta val ska man även välja språk, franska eller spanska. Vad hände med tyska?

Spännande värre!

2 kommentarer:

malin2 sa...

Spännande.
Ja vad hände med tyskan?

Dina sa...

Ja, man undrar ju...kan det vara så att det var så få som valde det och att de har tagit bort det därför? Men nr jag gick i skolan var det ju hälften som valde tyska. Underligt om det har förändrats så fort! I och för sig är det ju trevligt att man kan välja spanska.