onsdag 29 september 2010

Skor och cup cakes

För att få ytterligare en del av vinterklädesshoppingen avklarad, så mötte jag på väg hem från jobbet upp med äldsta barnet. Vi gick till en av de bäst välsorterade skobutikerna, och vi var inte ensamma om vårt ärende. Vi köade bra länge, men med henne är det ju inga större besvär att vänta länge, vi hade så trevliga samtal tillsammans! Och tillslut var det vår tur. Då hade vi redan kikat igenom sortimentet så det gick rätt så raskt att prova ut rätt storlek.

Storlek 36 är hon uppe i nu. Och bara huvudet kortare än mig. Snart kommer hon börja sno mina skor...Och när vi stod där i butiken tänkte jag att där har vi köpt skor till henne sedan hon var ett år gammal. Jag minns särskilt ett tillfälle, när vi skulle köpa finskor till tvåans dop. Jag åkte in till stan en varm sensommardag efter dagishämtningen, med lillebror i Emmaljungavagnen och storasyster sittande på bågen sjungandes. Ett par små svarta lackskor blev det, oj så fina de var. Två barn. En liten, och en bebis. En evighet sen!

Hur som helst. Stora fina dottern är nu välekiperad, torra och varma fötter hela vintern! Och på väg till bussen för att åka hem så passerade vi Cupcake Stockholm och kunde såklart inte motstå att dyka in och köpa med oss ett gäng små godingar hem. En salig, härlig blandning blev det! Döttrarna åt många, sönerna bara varsin halv, inte deras kopp te! Mannen och jag var måttliga...blåbär/lakrits var min favorit, mannens var kaffe. Avnjöts med ingefärste.

1 kommentar:

Linda sa...

Usch, jag blir alldeles stressad av att läsa om all vinterklädesshopping! Vi har ju ingen vana av att köpa vinterkläder till H så detta blir första gången vi ska köpa vinterkläder. Hade tänkt fixa sånt när vi kommer till Sverige i slutet av oktober. Kiev har inte lika bra utbud på kläder - inte om man vill slippa ruinera sig iaf. Men efter att ha läst om hysterin kring vinterkläder så är väl risken att hon får fortsätta gå i tunna höstkläder. Hu! Kram