torsdag 2 september 2010

Packa mammas kappsäck

Imorgon ska jag och lilla E åka söderöver, till min gamla trivsamma hemstad. På programmet står mitt kusinbarns dop på lördag. Det ska bli härligt att hänga lite med släkten! Jag har många kusiner som jag umgicks med mycket som barn (och ungdom) men sen vi flyttade till Stockholm blir det ju inte att man ses så ofta. Så det gäller att passa på när tillfälle ges!

Det tråkiga är bara att packa. Packa är verkligen något av det tråkigaste som finns. Jag undrar varför, rafsa ihop lite grejer kan väl inte vara hela världen att göra. Men jo, det är det. Dödstrist! Kanske för att det är så himla tvunget? Och för att det är så segt att resa iväg och inse att man har glömt nåt som man borde eller var tvungen att ha med sig...och för att det måste göras idag. Jag som bara vill slappa ikväll!

2 kommentarer:

Unknown sa...

Jag brukar ställa fram väskan nâgra dagar innan och sâ slänger jag ner lite grejer allteftersom. Det funkar bra.

Dina sa...

Låter som en smart strategi. Det ska jag prova nästa gång!