onsdag 8 december 2010

Laxen

Idag hände något häpnadsväckande! Lille J, denna envisa lilla människa, har i månader vägrat äta kött, fisk och fågel, med hänvisning till att det inte är gott. Punkt. Vi har gjort stora ansträngningar med att försöka få honom att äta, men när det gäller mat är han envisast av de envisa.

Så döm om min förvåning idag! Han frågade mig vad vi skulle ha till mat, och jag svarade lax och ris, varpå han utropade "jaaa, lax, jag älskar lax!!"...sen åt han två småttiga bitar, och uppgav sen att han var mätt...

Ett halvt steg framåt! Att han inte utropade "NEEEJ öööörk lax vill jag inte ha" och till och med frivilligt ÅT nåt överhuvudtaget känns ju helt klart som ett musasteg ur denna besvärliga tid av köttvägran! (Och ganska mycket annan vägran också, när det gäller mat...)

2 kommentarer:

Maria sa...

nämen hur lyckades du med det? Js lille ufotvilling, min söte S är precis lika envist matvägrande och äter inte kött/fisk/fågel heller. Kanske ska chansa på lax ikväll? ;)

Dina sa...

Maria - ja, hur lyckades vi med det, säg det! Har ingen aning, han bara bestämde sig för att lax var ok! Sen sov han hela natten i sin egen säng också. Jag är stum av häpnad! :)Vågar dock inte hoppas på att det håller i sig... vi är nog tillbaks till ris- pasta- och smörgåsdieten ikväll...