tisdag 14 december 2010

Sankta Lucia

Jag älskar Lucia! Men vilken dag jag hade igår. Upp i ottan och sen sprang jag från det ena till det andra, utan avbrott, hela dagen. Men njöt av luciauppvisningarna på dagis och på kvällen i kyrkan med stora A:s kör.

Ett litet tåg blev det här hemma också, med den sötaste lucian man kan tänka sig, och en alltigenom mycket skönsjungande liten skara!


Lite knorrande var det i början, struten var inget bra tyckte V, den var obekväm och konstig, och lucian tappade tålamodet att vänta.


Men sakta tinade stämningen upp...


...och det blev ett riktigt fint litet luciatåg utav det hela!


Sen gav stjärngossen och tomten upp, och kvar blev tärnan och lucian.


...och tomten nöjde sig med att titta på.

Luciakonserten i kyrkan var precis så magisk som luciakonserter ska vara, men med ett dramatiskt inslag i form av en lucia som svimmade! Hon klarade sig dck utan större men och konserten kunde fortgå.

Idag är det VAB för min del, men eftersom det är V som är drabbad så har jag kunnat jobba hela förmiddagen. Men nu är det lunchdags och sen får jag nog ta tag i hemmet, vika ihop lucialinnen och tomtedräkter, stoppa ner lyktor och tärnljus. Adventstid övergår i luciatid, som övergår i JULETID! :)

5 kommentarer:

heffamamman sa...

Fina!! :)

Veronica sa...

Men Dina, det är ju helt otroligt att du har ett alldeles eget komplett luciatåg. Gud så fina!!

Kram Veronica

Dina sa...

Heffamammam: Visst är de! <3

Veronica: hehe ja, eller hur, ett helt luciatåg, nästan ett bandylag! Rätt otroligt när jag tänker på det själv :)

Unknown sa...

Vad fina de är! Du har ett helt eget luciatâg; duktigt jobbat;)

Heliotropen sa...

Vilka toppenfina bilder! Julkortet kirrat?

/Heli