onsdag 29 december 2010

God fortsättning alla glada!

Efter en som vanligt ganska stressad tid under december månad (men faktiskt inte så farligt hemskt med stressen, jag höll igen!) så fick vi en en alldeles förträfflig julhelg! Vi var hemma i år och hade ena systern med familj på besök, samt mamma som kom upp över julafton och juldagen. Härligt umgänge, kusinerna njöt av att vara i varandras sällskap, och underbart god mat julen igenom. Alla ansträngningar, från sill och julbak till köttbullar, skinka och Jansson, lönade sig fullt ut.

Efter en lång härlig stund i pulkabacken är det gott med en mugg varm choklad med grädde...som E inte kunde låta bli att gräva efter med handen...

Oj, kolla vad man kan fiska upp!...


...och stoppa in i munnen!


Go och glad!


Och vad jag nu roar mig med är att planera hur vi ska göra med barnrummen, som känns lite outnyttjade för tillfället. Barnen växer och behoven förändras. Dags att ordna en ny hörna för A, bort med småflicksgrejerna och göra plats för storflicksgrejerna...och ett ordentligt skrivbord för V börjar bli på sin plats...och en bättre ordnad Lego-hörna för J, samt dockvrå för lilla E...får se hur långt vi kommer under julledigheten. Och så filar jag på mina nyårslöften...

2 kommentarer:

Unknown sa...

Vilken livsnjuterska! Sâ brukar jag oxâ göra men när ingen ser mig. Mmmm. Gott!

Dina sa...

@Dosiss: jag gör också så, i smyg ;) Så gott! :)