söndag 1 maj 2011

Välkommen, vår!


Det känns så avigt att fira "Valborg", eftersom det för mig bara finns ett firande den 30 april, och det är siste april med Lundaspex, mösspåtagning, Lunds studentsångare och blommande magnolior. Det är så konstigt att inte riktigt veta hur man ska fira om man inte kan göra "som vanligt"!

Vi begav oss hur som helst till "vår" park för att möta upp As bästa kompis med familj, för att spana in brasan och alltid är det något kul som händer runtikring.

Godissnören fanns det såklart! Lilla E valde hallon, J tog kola, V tog sur hallon och A sur ananas. Mums!

Kul var också att vi upptäckte att vi börjar bli "locals" i vår stadsdel. Vi mötte kompisar på löpande band, skolkompisar, dagiskompisar och en kollega till mig. Och tänk att det fortfarande känns lite kittlande nästan varje gång jag tänker på att jag bor här, i stadsdelen med de svarta hustaken. Spanar man upp kan man nästan ana att Karlsson på taket faktiskt finns där någonstans! Och när man åker förbi parken med isbanan på vintern då mörkret har lagt sig över staden, då vill man nästan springa dit och kolla efter Peter och Petra. De kanske har flyttat tillbaks!

Stockholm i mitt hjärta! (Men Lund ryms i förmaket!)

Inga kommentarer: