lördag 2 april 2011

Lördagskaffe

Få saker är så härliga som att få slå sig ner i soffan med en god kopp kaffe, efter att ha avverkat dagens ärenden. Jag har turen att jobba i city och kan med lätthet springa ut på lunchen och göra ärenden, men det är ändå mycket som får stå på vänt till helgen. Idag var vi på ikea när de öppnade. A stannade hemma med sin kompis, men de tre yngre tog vi med oss. Två parkerades på Småland, men lilla E är ännu för liten, så hon fick hänga med i varuhuset. Som väl är så är hon en ganska nöjd medshoppare och har levt så stor del av sitt liv sittandes på någons höft medan man är i farten med något annat, så hon är ganska nöjd med att mest hänga med och tar inte så många egna initiativ mer än att peka på spännande saker och prata om vad hon ser, och sjunger gör hon lite då och då. Väl hemkomna så sprang jag ut en sväng till på stan, och nu sitter jag här med kaffet, lagom utpumpad efter att dessutom ha serverat pannkakor till barnen.

Det har varit mycket jobb på sistone och jag känner mig nästan lite utmattad. Jag vet inte riktigt vad jag ska göra när jag blir sådär trött, jag skulle vilja trycka på en pausknapp men det tycks inte finnas någon...Tre veckor kvar till påsk är det nu, och då tänkte jag ta lite ledigt. Men tills dess är det bara att kämpa på...

Inga kommentarer: