söndag 7 november 2010

Goseliten två år!

Finaste, mest älskade lilla E! Två år idag! Eftersom vi var i gamla hemstaden över helgen (för att bevista min svägerskas bröllop igår), så firade vi lillpluttan hemma hos mamma i förmiddags innan det var dags för oss att hoppa på tåget hem.

Så fint hon tyckte att vi sjöng, jomen, lite stämsång och allt. Men J tyckte att vi sjöng fel. Vi sjöng ju "Vi gratulerar" istället för "Ja må hon leva"...

Och god hjälp fick hon att öppna presenterna. Tre ivriga storasyskon!


Sjunger, spexar och leker med nya dockan!


Och kusin L:et hade gjort en potatis med flaggor i! Hela paketet flaggor gick åt. Dessvärre svenska, eftersom skånska inte gick att finna i butikerna. Men lilla E är väl i och för sig mer svensk än skånsk, jag behöver nog inte nödvändigtvis påföra henne alltför mycket av min lokalpatriotism ;)

Inte världens bästa bilder, men det var för många storasyskon med på de flesta, så en del fick jag välja bort och andra kunde jag beskära lite. Jag vill ju inte gärna publicera bilder av de två stora barnen på en öppen blogg, så det får vara så. Dessutom är jag absolut dödstrött efter en intensiv helg och tågresan på det, samt en eventuell förkylning på gång. Eller så är det bara trötthet. Går och lägger mig tidigt ikväll och hoppas på det sistnämnda...

2 kommentarer:

Unknown sa...

Oooh; GRATTIS!! (En dag försent)

heffamamman sa...

Grattis till den finaste tvååringen i grannlandet! :)